2e break: dagtrip naar Washington D.C.

13 juli 2017 - Washington D.C., Verenigde Staten

Een beetje laat want ik schrijf dit aan het einde van de alweer volgende break (zie volgend verhaal :)). Maar beter laat dan nooit toch?!

Maar goed, tweede break... Dagtrip naar Washington! Oftewel, ik be maar een dag weg geweest en heb gewoon op het kamp geslapen. Heerlijk relaxt dus :).

Vrijdag is het kamp vol met kinderen tot en met 21 jaar geeindigt en zijn wij counselers klaar voor een break! Bijna iedereen doet een dagtrip, dus dat word gezellig.

Vrijdag hebben we eerst een trip naar Walmart gemaakt, omdat we in de breaks zelf voor ons eten moeten zorgen. Daarna zijn we naar een plek genaamd Westview gegaan (daar gaan we overigens ook bijna altijd heen op een vrije avond), waar we wat hebben gegeten en naar de bios zijn gegaan op Pirates of the Caribbean te zien (die trouwens super gaaf is!).

Na een nachtje op het kamp op tijd op gestaan om half 8 richting Washington te vertrekken. We moesten ons busje op een parkeerplaats zetten, om vervolgens met de metro naar D.C. te gaan, omdat busjes en andere grote voertuigen Washington niet in mogen. Aangekomen met de metro lopen we een stukje, om vervolgens aan te komen bij de Oblisk, waar je overigens een prachtig uitzicht hebt over de stad. Na de Oblisk zijn we langs de Wall memorial richting het Lincoln memorial gelopen. Prachtig om te zien! groot, machtig en lijkt net echt (je wacht eigenlijk op het moment wanneer hij op staat, net zoals in Night at the museum). Vanuit het Lincoln memorial zijn we via het Martin Luther King memorial naar het witte huis gelopen. Heel eerlijk.. het witte huis valt best tegen. Ik had hem veel groter verwacht! Maar het was nog steeds leuk om te zien! :) Na het witte huis, lunch en een wandeling richting het Smithsonian met een flinke stortbui onderweg (waardoor het net leek alsof we hadden gedoucht met onze kleding aan), zijn we aangekomen in een museum. In eerste instantie om te schuilen, maar uiteindelijk toch bijna heel het museum door gelopen. Dit was overigens het Natural history museum. Na dat museum te hebben gezien, zijn we naar het American history museum gelopen. Hier hebben we niet alles gezien, omdat ze twintig minuten na aankomst al gingen sluiten.

Nadat we de hele groep voor de deur hadden verzameld, hebben we wat eten gehaald en zijn we terug gegaan naar de metro om in het busje te stappen en terug te gaan naar het busje en dus naar kamp.

De tweede dag zijn we aan het einde van de middag naar de outlets gegaan waar we wat hebben rond gekeken en gezellig hebben geshopt.

Dat was het einde van een heerlijke en relaxte tweede break. Laat de nieuwe groep campers maar komen!

1. Tante Ellen:
    14 juli 2017
    Hoi lieve globetrotter, wat een heerlijk spontaan verhaal weer. Eigenlijk is 1 dag natuurlijk veel te kort om deze prachtige historische en politiek belangrijke stad te bezichtigen, maar misschien heb je in een andere break nogmaals de gelegenheid om andere delen of een van de andere 11 Smithsonian museums en galleries in the National Mall te bezoeken. De hop en stop bus is een aanrader om in wat verder afgelegen plekjes te komen. Vooral de oude straatjes met super leuke winkeltjes en bekende cupcake bakkerijen in de wijk Georgetown is geweldig leuk.
    Succes met de volgende groep en lekker blijven genieten maar!
    Dikke knuffel van ons drietjes from Down Under, ome Han, tante Ellen en Manon xxx
  2. Nicole:
    14 juli 2017
    Beter laat dan nooit! Wij zijn al heel blij dat je ons een beetje mee neemt op kouw avonturen. Geniet van je vrije dagen. Dikke kus Dick, Nicole, Casper en Tessa
  3. Oma Weber:
    Hallo lieve kleindochter.
    Wat zijn we trots op je dat je het zo naar je zin hebt in het verre land Amerika.
    Wat is het gezellig om te lezen dat het goed met je gaat.
    Veel liefs Opa en Oma.
  4. Mama:
    16 juli 2017
    Dag lieverd, wat leuk om bekende gebouwen te zien die je kent van het nieuws en films en nu loop je er zelf rond! Zoals we het ook nog steeds leuk vinden om op tv en in films beelden te zien van o.a Las Vegas en Griffith Park in LA. Heerlijk om je zo stralend te zien op alle foto's. Blijf lekker genieten. Love you